|
LOGISTICĂ DIDACTICĂ:
1. Existența și
caracteristicile
spațiilor școlare |
Numărul sălilor de clasă, al laboratoarelor, al sălilor de
specialitate, poligoanelor şi bazelor sportive asigură pregătirea
elevilor conform Planului de şcolarizare aprobat.
Pregătirea elevilor se realizează cu următoarea logistică didactică:
-30 de săli de clasă
şi cabinete şcolare;
-5 laboratoare:
-2 laboratoare de
informatică, unul racordat la reţeaua INTERNET,
-2 laboratoare
pentru limbi străine
-1 Centru Regional de
Resurse şi Învăţare;
-11 laboratoare de
specialitate;
-2 baze sportive;
-1 sală de sport;
-3 biblioteci;
-3 poligoane pentru
conducere auto;
-1
poligon de instruire în complex. |
2. Laboratoare și
cabinete |
Laborator informatică (capacitate 25 locuri) - utilat cu 13
posturi de lucru conectate la INTERNET, laborator informatică
(capacitate 20 locuri) - utilat cu 10 posturi de lucru conectate la
INTERNET, totodată pe ele fiind instalat soft educaţional agreat ARR.,
cabinet fonic limba engleză (capacitate 20 locuri fiecare), sală
securitate şi sănătate în muncă, protecţia mediului şi apărare împotriva
incendiilor, sală cunoaşterea autovehiculelor, sală transmisiuni şi
electrotehnică, sală pregătire militară generală şi tactică, sală de
instrucţia pe linia armelor, sală pentru cunoaşterea autovehiculelor,
sală de pregătire postliceală, calitatea şi fiabilitatea producţiei,
tehnica măsurării, desen tehnic, sală de pregătire militară generală şi
tactică, sală de pregătire tactică şi stat major și sală – simulator
auto. |
3. Ateliere |
Atelier
de încărcat acumulatori, atelier prelucrări prin aşchiere, atelier
instalaţii şi echipamente electrice, atelier de tâmplărie, atelier
lucrări mecanice, atelier forjă, atelier sudură și hală reparat tehnică
militară. |
4. Dotarea
spațiilor școlare |
Numărul sălilor este adecvat planului de şcolarizare actual şi
prognozat. Există proiecţia spaţiilor conform Planului de modernizare.
Numărul şi tipul laboratoarelor, cabinetelor, atelierelor, sălilor de
demonstraţie sunt adecvate la disciplinele/modulele cuprinse în Planul
de învăţământ. Programarea orară privind folosirea eficientă a spaţiilor
şcolare se întocmeşte lunar. Există program afişat pentru fiecare
laborator, cabinet, atelier. Organizarea claselor are la bază numărul
maxim de elevi (minim 15 elevi/clasă), acestea fiind dotate conform
normativelor. Sălile de clasă dispun de locuri în concordanţă cu
efectivele de elevi. În laboratoare, cabinete, ateliere se asigură
condiţii optime pentru desfăşurarea activităţilor pe grupe. |
5. Existența,
caracteristicile și
funcționalitatea
spațiilor auxiliare |
Spaţiile administrative sunt organizate şi dotate corespunzător
tipului de activitate: mobilier adecvat, dulapuri pentru documente,
fişete, calculatoare, imprimante, mijloace de comunicare (fax, telefon),
posibilitatea de acces la INTRANET şi INTERNET.
Fiecare spaţiu este inventariat de către persoana care are în
evidenţă
echipamentele şi dotarea. |
6. Existența,
caracteristicile și
funcționalitatea
spațiilor auxiliare |
Şcoala dispune de: săli de mese (3), bucătării (1), dormitoare (93
camere), vestiare, spălătorie, grupuri sanitare, aflate în patrimoniul
instituţiei.
Spaţiile auxiliare - săli de mese, dormitoare, vestiare, bucătărie,
spălătorie - sunt corelate cu Planul de învăţământ, cu numărul elevilor
şi cu tipul, nivelul şi forma de învăţământ. În spaţiile auxiliare sunt
respectate normativele de dotare, conform dosarelor tehnice. |
7. Accesibilitatea
și utilizarea spațiilor
auxiliare |
Spațiile
auxiliare sunt accesibile pentru toți elevii, conform orarului de
funcționare și sunt utilizate conform destinației și planificării orare
care se întocmește lunar. Accesul la bibliotecă este asigurat printr-un
program flexibil, dând posibilitatea elevilor și cursanților de a studia
bibliografia impusă de disciplinele de pregătire |
8. Dotarea cu
mijloacele de învățământ și cu auxiliare curriculare |
Mijloacele
de învățământ sunt adecvate calificărilor pentru care sunt pregătiți
elevii. Școala dispune de mijloace auxiliare curriculare conform
nevoilor de învățământ: softuri educaționale, aparate de măsură a
mărimilor magnetice, electrice și neelectrice, piese, mecanice,
echipamente și instalații folosite în scopuri didactice etc.
|
9. Existența
fondului bibliotecii
școlare |
Fondul de
carte al bibliotecii specializate (literatură militară neclasificată)
este de circa 14817 volume și un număr de 2463 titluri, iar al
bibliotecii enciclopedică este de aproximativ 23282 volume și un număr
de 9822 titluri, satisfăcând necesitățile procesului de învățământ. |
10. Dotarea cu
tehnologie informatică și de comunicare |
În
procesul de învățământ sunt utilizate mijloace moderne de predare
-învățare (laptop-uri și videoproiectoare). Majoritatea temelor și
ședințelor sunt concepute și abordate prin folosirea tehnologiilor
informatice și de comunicare. În activitățile de predare se utilizează
prezentările Power Point și la nivelul instituției există o rețea
informatică funcțională, cuprinzând laboratoare de informatică cu acces
la INTERNET. De asemenea, în școală există o rețea de acces INTERNET în
spațiile de cazare destinată exclusiv elevilor/cursanților. |
|